Een bedrijfspagina maken op Google+
Een bedrijfspagina maken op Google+
Op Google+ kun je nu ook bedrijfspagina’s aanmaken. Dit is uiteraard erg verstandig om te doen. Baat het niet schaadt het niet. Bovendien beheerst Google de zoekmarkt.
Een bedrijfspagina op Google+ moet worden gekoppeld aan een persoonlijk Google+ profiel. Je moet dus eerst een persoonlijk Google+ profiel aanmaken om vervolgens een bedrijfspagina te kunnen maken.
Stappenplan
1. Maak een persoonlijk Google+ profiel aan
2. Maak een Google+ bedrijfspagina aan
Welke categorie?
Er zijn 5 categorieën om uit te kiezen voor je pagina.
Local Business Or Place
Dit is de categorie voor plaatselijke ondernemers, zoals de slager, de bakker, het restaurant en het hotel, maar ook voor vrije-beroepers, zoals de tandarts, dokter en apotheker. Uiteraard is het mogelijk je nieuwe Google+ bedrijfspagina te koppelen aan je bestaande Google Places inschrijving. Als het goed is gaat dit zelfs automatisch. Het aanmaken van een Google+ bedrijfspagina in combinatie met inschrijven bij Google Places kan een erg goede invloed hebben op je zoekresultaten!
Product Or Brand
De categorie producten of merken spreekt voor zich. Dit geldt voor bijvoorbeeld Philips, Rabobank of Nivea.
Company Institution or Organization
De categorie waar een hele grote groep onder zal vallen. Alle organisaties zoals verenigingen, bibliotheken, overheden, maar ook bedrijven die in meer dan 1 plaats zijn gevestigd vallen hieronder.
Arts, Entertainment and Sports
Nog een voor zichzelf sprekende categorie. Kunstenaars, TV-zenders en voetbalvereningen vallen hieronder. Voor de plaatselijke voetbalclub zal gekozen moeten worden tussen 3 en 4. Ajax valt sowieso in 4 (of 2).
Other
Als je niet in de bovenstaande 4 categorieën past, is er altijd nog een categorie overig. Je moet dan wel extra vragen beantwoorden (geen porno, gokken, etcetera).
Google+ bedrijfspagina bijwerken
Als je een categorie hebt gekozen moet je een aantal overige gegevens invullen. Het is erg belangrijk voor je vindbaarheid in Google om alle gevraagde gegevens in te vullen. Naam, links, keywords en bedrijfsbeschrijving moeten zorgvuldig worden ingevuld. Het is niet onwaarschijnlijk dat je Google+ bedrijfspagina eerder en makkelijker gevonden wordt in Google dan je website zelf, dus besteedt hier tijd aan!