Zoekmachine optimalisatie strategie deel 1 Panda, Penguin en MKB

Welkom bij het eerste deel van onze serie over zoekmachine optimalisatie strategie! De regels zijn compleet veranderd door de Panda (2011) en Penguin (2012) updates. De invloed van de Panda update op zoekmachine optimalisatie Door de Panda update werd het verplicht om content van hoge kwaliteit te plaatsen. Content moest vanaf dat moment uniek zijn en gericht op de gebruikers (in plaats van op de zoekmachine). Je zou ook kunnen zeggen...

Lees verder

Zoekmachine optimalisatie: wat komt de komende maanden volgens Google?

Google heeft een video van Matt Cutts op YouTube geplaatst waarin hij vertelt wat er de komende maanden aan zit te komen op het gebied van zoekmachine optimalisatie (SEO). Heb je geen zin om de video te bekijken? Lees dan onderaan onze samenvatting van wat er besproken wordt door Matt. Wat kun je zelf doen? Het belangrijkste is dat je doorgaat met het maken van een mooie gebruiksvriendelijke site die mensen graag bezoeken. En dat je...

Lees verder

Wat kost een Google Adwords campagne?

Wat kost een Google Adwords campagne eigenlijk? Vraag jij je dat ook af? Lees dan snel verder. We verklappen alvast dat adverteren via Google voor iedereen toegankelijk is, ongeacht je budget. Hoe duur is het? Eigenlijk helemaal niet duur, of heel duur. Precies wat je zelf wilt. In Google Adwords kun je instellen wat maximaal per klik wilt betalen en wat je maximaal per dag wilt uitgeven. Op die manier geef je nooit meer uit dan je...

Lees verder

Inleiding zoekmachine marketing en online adverteren in Google Adwords

In dit artikel geven wij een inleiding in zoekmachine marketing door online adverteren met behulp van Google Adwords. Natuurlijk zijn er ook andere manieren om online reclame te maken, maar Google is, zeker in Nederland, verreweg de meest gebruikte zoekmachine. Als je een beginner bent op dit terrein raden we je dan ook aan hier mee te beginnen. Wat doet een zoekmachine? Een zoekmachine is een hulpmiddel voor internetters om te...

Lees verder

Content Marketing: Wat is het en Hoe werkt het?

Content Marketing is hard op weg om de belangrijkste factor te worden voor Zoekmachine Optimalisatie in 2013 en daarna (content is king). Maar wat is het eigenlijk? En hoe werkt het? En waarom moet jij je er druk om maken? Waarom? Voor de duidelijkheid moeten we eerst deze vraag beantwoorden. Waarom is Content Marketing zo belangrijk geworden? Het antwoord is simpel: Als jij op internet zoekt, wil je dan een antwoord op je vraag of...

Lees verder

Long Tail Zoekwoorden en Zoektermen: Review Long Tail Pro

Iedere internet marketeer weet dat als je resultaten wilt, je je moet richten op de zogenaamde long tail. Deze minder populaire zoektermen bij elkaar trekken gezamenlijk meer bezoekers dan de populairste zoektermen bij elkaar. Dat komt omdat er gewoon veel meer van zijn. In bovenstaande figuur is het gele gedeelte de long tail. Gezegd wordt dat op het internet 70% van het verkeer gaat naar dergelijke zoektermen. Het is dus erg...

Lees verder